Al Jadida

Přímořské město s portugalskou cisternou na vodu

30.9.2010 Čtvrtek
Meknés - přes Casu - Al Jadida

Vstali jsme v 7:30, sbalili se a já vyrazil na nákup snídaně (placka se sýrem, jogurty), vody, sýra a pečiva na cestu, protože nás čekal čtyřhodinový přejezd do Casablanky (zkráceně Casa) a hned přestup na dvouhodinovku do Al Jadidy. Tam budeme muset strávit dvě noci, protože na zpáteční cestě chceme vidět mešitu v Case, ale ta je v pátek zavřená a jinak jsme to vzhledem k autobusům nedokázali přešpekulovat.

V 9:15 tedy vyrážíme z hotelu, bereme si taxi (v Meknésu opět s taxametry, 8 dh) a v 10:15 vyrážíme z nádraží CTM směr Casablanca. Po cestě ještě zastavujeme v Rabatu, kde si všimneme, že řidič přenáší naše zavazadla do jiného autobusu a říká nám něco francouzsky, tak se domýšlíme, že pojedeme jiným busem dál. V Casablance máme půl hodiny na přestup do busu směr Al Jadida (čti al džadýda), kam už jsme si dřív koupili jízdenky. Po dvou hodinách dorážíme v 17h, a protože jsme se na nádraží v Case dozvěděli, že zdejší velká mešita Hassana II má otevřeno i v pátek, tak upravujeme plán a chceme z Al Jadidy pláchnout hned další den ráno.

Protože už je celkem pozdě, tak necháváme batohy v úschovně na autobusáku (chtějí 10 dh za bágl, nenažranci), a chceme to vzít přes informace, kde už mají zavřeno, do Cité Portugaisé - starého opevnění, zbudovaného Portugalci, kde se nachází hlavní předmět našeho zájmu - podzemní cisterna na vodu. Podle fotek jsem očekával cisternu, jako je v Istanbulu, tak jsem byl lehce zklamán, ale zajímavé to bylo (vstup 10 dh). U paní prodávající vstupenky a hlídače jsme si potvrdili, že mešita v Case je oproti dřívějšku opravdu otevřená i v pátek.

Podzemní cisterna Cité Portugaise

U východu se kolem nás prohnal dav Poláků z autobusového zájezdu, tak jsme ho následovali na vyhlídku na hradbách, kde byly krásně vidět vlny na moři - pěkné místo, snad jen kdyby nefoukal vítr, který vháněl písek do očí.

Hradby Al Jadidy

Potom jsme to vzali druhou ulicí k hotelu De la Plage, který jsme si vyhlídli v průvodci a ve kterém zdražili (150 dh a přestože byl hotel prázdný, tak vůbec nechtěl kluk na recepci smlouvat - použil pěkné francouzské sousloví "prix fix" - jako fixní ceny), ale už se nám po tmě nechtělo nic hledat, protože tady prý ubytování není nic moc. Došli jsme tedy na nádraží pro batohy a ubytovali se. Hned jsme však vyrazili utišit hlad - na Place Hassan V. jsme v levé uličce našli rychlé občerstvení s grilovanými kuřaty, které jsme chtěli ochutnat, protože je tady matlají nějakou žlutou marinádou. Dali jsme si tedy na půl salát a čtvrt kuřete, přičemž obojího byla strašná spousta s oblohou a ještě chlebem. Kuře nám přinesli s čočkou a kuřecím vývarem, rýží a hranolky. Ani jsme to nedojedli a to jsme původně přemýšleli o půlce kuřete.

Al Jadia: pláž

Promenáda podél pláže

Z restaurace jsme volným krokem došli rušnou večerní ulicí s prodejci všeho možného zase k portugalskému městu, ve kterém se nic nědělo, zato kolem se to jen hemžilo lidmi. Ochutnali jsme ještě 2 malé zákusky, jeden z nich z listového těsta s ořechovo-mandlovou náplní, který byl tak dobrý, že jsem musel přikoupit další tři na následující den. Pak už jsme se po pobřeží kolem pláže vrátili do hotelu.

Noční život

<< Zpět do sladkého Meknésu Pokračovat do velké Casablancy >>

Veškerý obsah stránek maroko.efektne.cz je chráněn autorským zákonem a jakékoli kopírování textu nebo obrázků je striktně zakázáno bez předešlé domluvy s autorem.

NAVRCHOLU.cz

Maroko cestopis, dovolená - hlavní stránka